Suomen 50 pennin kolikko vuodelta 1908 on arvokas ja historiallinen keräilykohde autonomian ajalta, jolloin Suomi oli osa Venäjän keisarikuntaa suuriruhtinaskuntana. Kolikko on lyöty keisari Nikolai II:n hallituskaudella, ja se edustaa suomalaista rahajärjestelmää aikana ennen maan itsenäistymistä vuonna 1917.



