Suomen 50 pennin kolikko vuodelta 1911 on arvokas historiallinen keräilykohde ajalta, jolloin Suomi oli osa Venäjän keisarikuntaa suuriruhtinaskuntana. Kolikko on lyöty keisari Nikolai II:n hallituskaudella, ja se edustaa suomalaisen rahajärjestelmän kehitystä ennen itsenäistymistä vuonna 1917.




